Peisagist. via Peisagist – proiect Harta Creativității în județul Dâmbovița

A fost foarte interesant să aflu că terasa la care obișnuiesc să merg cu prietenii (Towers Pub) este amenajată chiar de domnul pe care eu aveam să îl cunosc pe 23 august. Nu cred că m-am întrebat vreodată cine este creatorul acelui paradis lucrat într-un stil pop/retro, cu atâta îndemânare…iar plăcerea pe care am avut-o atunci când l-am cunoscut mi-a trezit apetitul de a pune întrebări.

Povestea activității Domnului X*  începe pe vremea când se afla la liceu, atras fiind de magia de a realiza lucruri minunate, din inimă, adăugând ceva la ceea ce face. în mod obișnuit, chiar natura. Pasiunea sa a fost încurajată de domnul Ovidiu Dumitrescu (un peisagist din Răzvad), mentorul ce i-a oferit atât încrederea dar și cunoștințele necesare pentru a continua o profesie ce i-a umplut viața de bucurie. Chiar dacă a avut ocazia de a lucra în străinatate, domnul X ne marturisește că întoarcerea în țară se  datorează faptului că oamenii pentru care lucrează aici au o altă atitudine față de artist și îl tratează de fiecare dată cu respect, spre deosebire de cei ”din afară” care au față de muncitor un aer superior.

În ceea ce privește implicarea în “perpetuarea” meseriei sale, domnul X. a avut o experiență cu copii, care i-au fost pentru o perioadă ucenici, și care, ulterior, au urmat aceeași profesie, asemenea didactului lor.

Cuprinși de această poveste, domnul X. ne-a sfătuit și pe noi să ne urmăm pasiunea și ne-a încurajat spunându-ne că dacă faci ceva dintr-o plăcere maximă, poți să te afirmi cu ea, indiferent de domeniu, în orice țară și în orice  moment…important este să o faci din inimă!”. Și pot să spun că acesta este și interesul său!

Nu își dorește o stare materială care să depășească nevoile sale și nu dorește ca arta pe care o desăvârșește să devină o simplă nevoie de supraviețuire.

Deoarece realizează lucrări adaptate de la stilul învățat la o situație concretă, fiecare gradină amenajată este unică. Folosind elemente ce conferă spațiului un aer deschis, familiar, precum lemnul, piatra, caramida, dumnealui realizează prin arta sa locuri inedite  pline de viață. Fântâni realizate din piatră și învăluite de flori colorate, pereți placați din cărămidă sau chiar din piatră tradițională, ghivece și alte obiecte realizate din lemn, acestea sunt doar câteva dintre obiectele pe care domnul X. le realizează prin creativitatea și originalitatea sa.

Ne-am fi petrecut încă mult timp în compania domnului X, și deși ultima întrebare vine întotdeauna cam brutal, pentru noi ea nu a fost menită a pune capăt poveștii, ba dimpotrivă, de a oferi cititorilor suportul necesar de a o continua.  ”A fost meseria dumneavoastră una menită să vă facă fericit?” – a sunat întrebarea. Răspunsul oferit a fost mai mult decăt așteptam, căci rareori ne e dat să întâlnim oameni care să își declare fericirea cu atâta seninătate.

“Fiecare lucru, pe care eu îl realizez din inimă, mă îndreaptă și mai mult către fericire…și, de aceea, în nicio clipă nu am simțit nevoia să renunț. Mi-am dat seama că ceea ce fac mă hrănește și pe mine cu bucurie, și pe cumpărător cu mulțumire!”

Ioana Rădulescu

* Creativul vizitat nu dorește să-și declare numele, prin urmare, povestea sa este una…anonimă.